Accessibility Links

Wong Ping, The Screen Shaver, 2014

2m Video Art 2014

Wong Ping’s strange and intimate animation videos explore themes of repressed obsessions and unfulfilled desires; emasculation and submission before sexual and political dominance; lust and slippery morals.

For more than two decades, Wong Ping has been creating highly stylized, absurd, and erotic animation films. Essential to his practice is the combination of a unique, self-taught animation aesthetics that freely use tropical, passionate colors and voluptuous forms, recalling Fernand Léger, Tom Wesselmann, Allen Jones, the Memphis Group, and the rich visual culture of his native Hong Kong. His deadpan, chilling, and restrained yet assertively explicit screenplay writing is deceptively autobiographical, and highly aggressive towards both the artist himself and the viewer. Through his exploration of the dark corners of human nature, he prompts the viewer to question the boundaries of morality and ask why society has constructed these barriers.

WONG PING, The Screen Shaver, 2014. Single-channel animation, sound, color; 1 min, 38 sec. Courtesy of the artist, Tanya Bonakdar Gallery, New York / Los Angeles and Kiang Malingue, Hong Kong.


Español
Los extraños e íntimos videos animados de Wong Ping exploran temas como las obsesiones reprimidas y los deseos insatisfechos; la emasculación y la sumisión ante el dominio sexual y político; la lujuria y la moral dudosa.

Desde hace más de dos décadas, Wong Ping ha creado películas de animación muy estilizadas, absurdas y eróticas. Lo esencial de su práctica es la combinación de una estética de animación única y autodidacta que utiliza con soltura colores tropicales y apasionados, y formas voluptuosas que recuerdan a Fernand Léger, Tom Wesselmann, Allen Jones, el Memphis Group y la rica cultura visual de su Hong Kong natal. Su escritura de guiones —inexpresiva, escalofriante y contenida, pero asertivamente explícita—, es engañosamente autobiográfica y muy agresiva, tanto hacia el propio artista como hacia el espectador. Por medio de su exploración a los más oscuros rincones de la naturaleza humana, incita al espectador a cuestionar los límites de la moral y a preguntarse por qué la sociedad ha construido esas barreras.

WONG PING. The Screen Shaver, 2014. Animación monocanal, sonido, color; 1 min, 38 seg. Cortesía del artista, Tanya Bonakdar Gallery, Nueva York / Los Ángeles y Kiang Malingue, Hong Kong.

Kreyól Ayisyen

Videyo animasyon etranj ak entim Wong Ping yo eksplore tèm sou obsesyon ki represe ak dezi ki pa satisfè; emaskulasyon ak soumisyon devan dominasyon seksyèl ak politik; lanvi ak moral fèb.

Pou plis pase de deseni, Wong Ping kreye fim animasyon ki trè estilize, absirè, ak erotik. Yon eleman esansyèl nan pratik li se kòmbinasyon yon estetik animasyon ki inik, ke li aprann pou kont li, ki ititlize koulè tropical, pasyonel ak fòm, ki raple w Fernand Léger, Tom Wesselmann, Allen Jones, Gwoup Memphis, ak richès vizyèl kiltirèl peyi natal li, Hong Kong. Ou ta di ke ekriti senaryo li yo otobiyografik e yo trè agresif anvè atis la li menm aktelespektatè yo. Atravè eksplorasyon nan kwen nwa nan lanati imen, li pouse telespektatè a kesyone fwontyè moralite yo epi mande poukisa sosyete a konstwi baryè sa yo.

WONG PING, The Screen Shaver, 2014. Animasyon sou yon sèl kanal, son, koulè; 1 minit, 38 segonn. Koutwazi atis la, Galri Tanya Bonakdar, New York / Los Angeles ak Kiang Malingue, Hong Kong.

Artist

Wong Ping

Closed Captions [CC]

English, Español (Latinoamérica)

Country

Hong Kong

Available on TV apps