Leo Castañeda, Levels & Bosses: Camoflux Mangrove Biome, 2023
Leo Castañeda. (b. 1988, Cali, Colombia; lives in Miami, Florida)
Landscapes, bodies, and technologies fuse in Castañeda’s animistic video game flythrough. Anticipating a cataclysmic event, a posthuman species builds a teleporter using a range of mutualistic abilities to communicate with living environments. Created using video game software Unreal Engine 5, Camoflux Mangrove Biome advances 3D animation techniques through digital and analog tools layering paintings, photos and drawings with virtual reality sculpting and other experimental 3D modeling methods. Exploring how videogame archetypes intersect with the world at large, this work reimagines models of conflict and energy consumption through 3D-animated biomes influenced by Latin American Abstraction, South Florida landscapes, and Anime mythologies.
Español
Leo Castañeda, (n. 1988, Cali, Colombia; reside en Miami, Florida)
Paisajes, cuerpos y tecnologías se fusionan en el videojuego animista de Castañeda. Anticipándose a un cataclismo, una especie posthumana construye un teletransportador utilizando una serie de habilidades mutualistas para comunicarse con los entornos vivos. Creado con el software de videojuegos Unreal Engine 5, Camoflux Mangrove Biome avanza en las técnicas de animación 3D mediante herramientas digitales y analógicas que combinan pinturas, fotos y dibujos con escultura de realidad virtual y otros métodos experimentales de modelado 3D. Explorando cómo los arquetipos de los videojuegos se cruzan con el mundo en general, esta obra reimagina modelos de conflicto y consumo de energía a través de biomas animados en 3D influenciados por la abstracción latinoamericana, los paisajes del sur de Florida y las mitologías del anime.
Kreyól Ayisyen
Leo Castañeda (Fèt an 1988, Cali, Kolonbi; L ap viv nan Miami, Florida)
Peyizaj, kò, ak teknoloji yo fize nan jwèt videyo animis Castañeda a. Pandan anitisyasyon yon evènman kataklizmik, yon espès pos imèn konstwi yon teleportè k ap sèvi ak yon varyete kapasite mityèl pou kominike ak anviwònman ki vivan. Kreye nan lojisyèl jwèt videyo Unreal Engine 5, Camoflux Mangrove Biome avanse teknik animitasyon 3D atravè zouti dijital ak analòg ki asosye penti, foto, ak desen ak skilpit nan reyalite virtyèl ak lòt metòd eksperyansyèl modelaj 3D. An eksplorasyon sou kijan tip jwèt videyo rankontre avèk mond lan an jeneral, travay sa a re-imajine modèl konfli ak konsomasyon enèji atravè biyòm 3D-animasyon ki enfliyanse pa Abstraksyon Latin Ameriken, peyizaj Sid Florid, ak mitoloji Anime.
LEO CASTAÑEDA, Levels & Bosses: Camoflux Mangrove Biome, 2023. HD videogame playthrough, with sound, 6 min., 10 sec. © Leo Castañeda. Courtesy of the Artist.
Artist
Programmer
Sound Designer
Closed Captions [CC]
Español (Latinoamérica), English
Country
Colombia